reklama

Tolerancia

Moja povodna myslienka mi bud nacisto zahmlila mozog, alebo si skutocne kazdy cita to co chce citat. Neberte to ako kritiku... Len ma napadlo, ze ak je mensie nepodstatne nedorozumenie medzi ludmi v par riadkoch take hmatalne, bez toho, aby ani jeden s ucastnikov nepochyboval ani len trosililinku o svojej pravde, da sa povedat , ze kazdy rozpravame kompletne inym jazykom alebo ten druhy je naozaj idiot

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pri citani diskusie k mojmu prispevku Laska vs nevera, som si uvedomila (teda nie az tak uplne sama, tiez mi pomohli aj vase prispevky a hlavne moja fantasticka kolegyna..), ze na ocividne zjavne a mne uplne ciste a jasne vety sa da nazerat z milionov uhlov pohladov.  

Moja povodna myslienka mi bud nacisto zahmlila mozog, alebo si skutocne kazdy cita to co chce citat. Neberte to ako kritiku...  

 Len ma napadlo, ze ak je mensie nepodstatne nedorozumenie medzi ludmi v par riadkoch take hmatalne, bez toho, aby ani jeden s ucastnikov nepochyboval ani len trosililinku o svojej pravde, da sa povedat, ze bud    

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1.) kazdy rozpravame kompletne inym jazykom    

2.) alebo ten druhy je naozaj idiot    

3.) alebo sme tak odlisne po cely zivot formovani, ze nie je mozne kompletne a uplne pochopit toho druheho, bez diskusie, ochoty pocuvat a hlavne tolerancie...    

Tolerancia, je tiez velmi sprofanovane slovo. Teda pardon.    

Budem pisat jednoduchsie, aby sme sa chapali...    

Toleranciu, sa podobne ako laskou, peniazmi a politikou velmi radi zaoberame vo vsetkych clankoch, rozhovoroch. Je nametom filmov, piesni, knih...    

Ale co je vlastne tolerancia? Je toto isty druh kompromisu, alebo len falosna hra, ktorou sa obhaname, ale nikdy nemyslime vazne?    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uprimne, teraz som si navarila dobru kasu. Neviem ako zadefinovat toleranciu, neviem ako ju prelozit, vysvetlit. Ale viem, ze tolerancia existujue (ja optimisticky a naivne predpokladam, ze ano) tak musi byt tento svet strasne krasny.

No uznajte sami. Ak je tolerancia, nikto nemoze byt odsudeny za svoju odlisnost, inakost. Ak existuje tolerancia, tak bez vaznejsich problemov dokazes akceptovat mna ako osobu, mna ako sucast socialnej skupiny, mna ako cloveka...Moje myslienky, slova, bez pachute odsudenia...Tak ako ja neviem, co vedie teba , chovat sa tak ako sa chovas, zit ako zijes, rozpravat, ako rozpravas, ty nevies, co mna vedie robit, to co robim...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Urcite vam napadne otazka, a co nasilnici, vrahovia, klamari, diktatori...aj ich treba tolerovat?    

Je nejakymi hranicami vymedzene, co mozem a co uz nemusim tolerovat?

Da sa vsetko generalizovat? Alebo aj ja si mam vytvorit vlastnu hranicu tolerancie?    

Opat. Opat sa musim bez hanby priznat, ja neviem. Ja viem, co  ja dokazem tolerovat, a co nie, aj ked vzdy je to velmi subjektivne.    

Vy ste na tom ako s toleranciou? A co podla Vas je?  

Je to ako pise moja naj kamoska wikipedia   - spôsob myslenia a konania charakterizovaný znášanlivosťou, ktorá bráni potlačovaniu či odsudzovaniu názoru, postoja či konania, ktorý/-ré nie je zdieľaný/-né

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- uznanie práva inej osoby na prejavenie vlastného názoru, postoja či konania v prípadoch, ktoré si takéto uznanie priamo nevyžadujú  

Alebo ju najlepsie vystihne jeden z tychto citatov?   Tolerance není lhostejnost, ale moudrá víra, že i ten druhý může mít pravdu.
Jiří Menzel Tolerance je ctnost člověka, který nemá na věc žádný názor.
Gilbert Keith Chesterton Tolerance je tísnivý pocit, že ten druhý by mohl nakonec přece jen mít pravdu.
Robert Frost Tolerance je stupeň dospělosti, k němuž několik lidí v dějinách dorostlo.
Gabriel Laub

daniela podmajerska

daniela podmajerska

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  2x

som divozienka, zijem v lese zazrakov, na dvore poznania a rada sa vyberiem po ceste do neznama :) Zoznam autorových rubrík:  PoviedkyreportsKrvave magnolieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu