reklama

Laska vs nevera

Sama mam osobnu skusenost s neverou... na vsetkych stranach, miestach, poziciach...Bola som podvadzana, aj som podviedla a aj som bola ta, s ktorou sa podvadzalo. Nie som hrda ani za jedno miesto v tej mozaike ludskych vztahov, no musim uznat, ze ma to vzdy niekam posunulo. Ked sa nad tym zamyslam, nedokazem odpustit neveru. Presnejsie ja by som aj chcela, srdce vravi, ak toto robi partnera stastnym, mala by som ho nechat nech si robi to co on chce, ak to jemu neublizuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ked surfujem po internete a citam, co sa kde napise, v poslednej dobe vidim mnozstvo clankov o nevere. Obcas sa na nich bavim, obcas som z nich smutna a zucastnene pokyvkavam hlavou a obcas si poviem, ze toto je teda dobra blbost.  

Sama mam osobnu skusenost s neverou... na vsetkych stranach, miestach, poziciach...Bola som podvadzana, aj som podviedla a aj som bola ta, s ktorou sa podvadzalo. Nie som hrda ani za jedno miesto v tej mozaike ludskych vztahov, no musim uznat, ze ma to vzdy niekam posunulo. Ked sa nad tym zamyslam, nedokazem odpustit neveru. Presnejsie ja by som aj chcela, srdce vravi, ak toto robi partnera stastnym, mala by som ho nechat nech si robi to co on chce, ak to jemu neublizuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obdivujem silne zeny, ktore skutocne dokazu lubit bezpodmienecnou laskou, celym svojim bytim a tuzim byt takou. No na druhej strane, moje velke mocne ego dokaze ziarlit aj na  partnerovych kamaratov...

Vravim si preco by som mala akceptovat, ze mi muz, ktoreho milujem ublizuje? Obcas, vsak ten druhy clovek nevie, ze nam ublizuje, tak ako my nevieme, ze svojim konanim zranujeme toho druheho.  

 Naucili sme sa ocakavat od svojich blizkych vzdy to najhorsie. A aj tak na uder, zasah osudu, ako to mnohokrat s oblubou nazyvame, nie sme nikdy dostatocne pripraveny a boli to.

Boli nase sklamanie, zmarene ocakavaia, nase ponizenie. Ak je to vsak laska, co je to za lasku ak dokazeme niekoho lubit preto, ze on lubi nas? Nemali by sme milovat aj vtedy, ked nas ten druhy nechce? Nemali by sme sa milovat aj vtedy, ak spolu intimne nezijeme? Ak nedostavame drahe sperky a auta?    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mozno to teraz vyzera, ze som dokonala a dokazem milovat bez ocakavania opatovania citov, mozno to vyzera, ze som prehnane mudra a chcem vas poucovat. Nie. Som, aka som. Som jesitna, sebecka, egoisticka. Robim z lasky obchod, kupujem a predavam za peniaze lasky seba, jeho aj inych. Ako mnohi z vas.    

Nehovorim, ze mam trpiet vo vztahu, lebo ked lubim, tak predsa lubim aj po kazdej facke...Nie. Ak viem, ze vztah mi ublizuje, musim brat navedomie , ze milujem aj samu seba, bezpodmienecne, a preto bude lepsie milovat toho druheho z bezpecnej dialky.    

Laska neznamena obetu, laska neznamena bolest, laska znamena stastie. Obcas ju citim silnu, mocnu, pritomnu a obcas  vo mne  len tichucko tlie.    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcela by som lubit bezpodmienecne, bez ocakavania, ze ak ta milujem ja, musis ma aj ty...

Laska, je to, po com vsetci tuzime... Nie je zlozita. Je taka prosta, jednoducha... Najhorsie co moze byt, je nevera laske. A co je vlastne nevera? Myslienka, bozk, milovanie? Neviem definovat neveru, vzdy pre mna znamena daco ine...Jedine, co je stale rovnake je laska.    

Lebo: „keby som hovoril ľudskými jazykmi aj anjelskými, a lásky by som nemal, bol by som ako cvendžiaci kov a zuniaci cimbal.   A keby som mal dar proroctva a poznal všetky tajomstvá a všetku vedu a keby som mal takú silnú vieru, že by som vrchy prenášal, a lásky by som nemal, ničím by som nebol.     A keby som rozdal celý svoj majetok ako almužnu a keby som obetoval svoje telo, aby som bol slávny, a lásky by som nemal, nič by mi to neosožilo.   Láska je trpezlivá, láska je dobrotivá; nezávidí, nevypína sa, nevystatuje sa,   nie je nehanebná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nemyslí na zlé,   neteší sa z neprávosti, ale raduje sa z pravdy.   Všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží.   Láska nikdy nezanikne. Proroctvá prestanú, jazyky zamĺknu a poznanie pominie.   Lebo poznávame len sčasti a len sčasti prorokujeme.   Ale keď príde to, čo je dokonalé, prestane, čo je len čiastočné.   Keď som bol dieťa hovoril som ako dieťa, poznával som ako dieťa rozmýšľal som ako dieťa. Keď som sa stal mužom, zanechal som detské spôsoby.   Teraz vidíme len nejasne, akoby v zrkadle; no potom z tváre do tváre. Teraz poznávam iba čiastočne, ale potom budem poznať tak, ako som aj ja poznaný.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak teraz ostáva viera, nádej, láska, tieto tri; no najväčšia z nich je láska.“  Prvý list Korinťanom - kapitola 13

daniela podmajerska

daniela podmajerska

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  2x

som divozienka, zijem v lese zazrakov, na dvore poznania a rada sa vyberiem po ceste do neznama :) Zoznam autorových rubrík:  PoviedkyreportsKrvave magnolieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu